Redd grönsakssoppa........

Ikväll har jag inmundigat en superb middag hos en av mina vänninor, det är så himla trevligt att sitta och ventilera med några goda vänner över en god middag, jag är så otroligt glad över att ha väninnor som är så duktiga på att laga goda middagar. Vips, så har dom lagat till allt möjligt gott på nästan ingenting, hur gör dom egentligen?
Jag själv hade lagat en fruktansvärd upplevelse till middag igår i form av
 -Redd grönsakssoppa- i pulverform, missade vattenmängden vilket resulterade att det blev en vattnig historia som inte smakade någonting. Men man är ju inte sämre än att man rättar till sitt misstag, två vitlöksklyftor och lite chilipeppar, och vips, en kryddig soppa. Sköljer man ner denna historia med lite, eller mycket vin, så är det inte alls så tokigt som det lät från början. Ett litet tips, om du misslyckas med redd grönsakssoppa, drick mycket vin innan du börjar äta så märker du inte att den var vattenskadad.

Har köpt kokböcker i minut och parti under ett par år nu, men har inte lagat ett enda recept från dessa, men jag har däremot tittat på alla fina bilder och drömt mig bort i kokkonstens mystiska värld.
Tänk att kunna snöra ihop en páte så där huxflux, fixa och dona, lägga upp fint på tallriken, med grönsaker och sånt, ja tänk vad härligt livet skulle vara!

Men att drömma är inte fyskam det heller, utan drömmar, inga visioner.

rapport från bkpoggats - älskar bullens pilsnerkorv och vill man göra det lite roligare kan man säga pillens bulsnerkorv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0