Hök perspektiv........

Jag vill vara fri i min tanke, inte låsa mig, inte binda fast mig själv i omöjliga situationer.
Har provat med alla möjliga scenarior för att inte halka i livets gropar, men inte, jag halkar i en och samma grop hela tiden, så nu har jag slängt ner en stege i gropen, nog var det väl tusan om jag inte kommer upp, sen har jag ställt en stege mot en björk som jag ämnar att klättra upp i, när jag kommit upp från gropen. Ju högre jag kommer ju bättre sikt har jag, man kan liksom bättre avläsa ett mönster utifrån fågelperspektiv jämförelsevis med ett grodperspektiv.
Ja, men tänk själv, krypa omkring i ett högt gräs, inte se någonting framåt eller bakåt, som ett offer för höken.
Nej, jag vill vara höken, som dyker ner som en snabb skugga och plockar råttor och grodor i löpande takt, på en mätt mage vilar ett glatt ansikte.
Jag skall bli den mest välgödda höken i mannaminne, sanna mina ord. Jag kommer inte att springa runt som en sur kloakråtta eller en slempadda i nåt jävla gräs, oavsett om det är högt gräs eller lågt, never in my life !!!!
Jag vill inte vara en örn, för dom är avskyvärda och dessutom kan man skjuta dom om det krisar till sig riktigt ordentligt, nej, jag vill vara en snabb, snygg sparvhök, göra omöjliga loopar, flyga upp och ner, attackera planerat och smidigt, yes. Alltså, ingen slempadda, ingen kloakråtta, ingen trög örn, för man vill ju inte vara ett offer för allsköns jägare.
Nu hör det ju till saken att jag har inga vingar, och är ingen hök, men om ni ser mig på toppen av en av Kirunas högsta björkar, kom och gör mig sällskap, det är härligt med "hökperspektiv", där kan vi göra upp en plan,
en smidig jävla attackplan.

rapport från bkpoggats - måste ta saken i egna händer och sluta sjunga psalmer !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0