För att referera till gårdagens blogg.........

Jag vill jobba på ISS, dom verkar ha så himla kul.

Ja, jag vet att jag har städmani snudd på sjukligt pedanti, så ISS hade gjort ett ovanligt bra kap, om jag får säga det själv och dessutom blir jag lycklig av att städa.......en lycklig städerska- en bra städerska.

Så du som är anställd måste ju bara vara hur lycklig som helst, och skulle du mot förmodan inte vara det, byt med mig ett år, så tror jag du ber på dina bara knän om att få bli anställd igen.


Låt mig få ta en liknelse om hur min prosess skulle kunna se ut för jag måste börja från steg 1 när jag börja med en bild eller en skulptur.

Jag tänker, - Å vad härligt det skulle vara att såpaskura ett hederligt trägolv med en rotborste.


Steg 1.
Köpa en tallhed, med fina tallar som duger till att såga kvistfria brädor av.

Steg 2.
Köpa ett gäng motorsågar och hitta ett gäng kunniga killar och tjejer som fäller tallarna åt mig, alltså kalhugga tallheden som dessutom är samebyns bästa vinterbetes hed. Vilket med allsäkerhet innebär ett livslångt hat mot mig som person.
 
Steg 3.
Hitta en lagomt billig sågverk för att såga till brädorna samt att få dit skiten på nåt sätt.

Steg 4.
Trava och torka brädorna ett år, minst.

Steg 5.
Köpa en tomt för att kunna bygga mig ett hus.

Steg 6.
Lägga ett härligt brädgolv, som jag sedan skurar med såpa.

Och under prosessens gång har jag först blivit ur black, säkert sågat mig i benet mad en av motorsågarna, varit sjukskriven en månad utan ersättning dessutom med all säkerhet fått nån form av invaliditet - shit happens!
Kommit i konflikt med sågverks ägaren som har fibblat med priset, det blir säkert dyrare än vad vi först kom överens om.
En av mina anställda får svininfluensan som jag måste betala typ 2 veckors karens åt.

Ja, vad mer kan hända, jag försakar familjen med det grövsta för att få numera
mitt " jävla brädgolvshelvete" på plats.

Tror ni på allvar att jag är lycklig när jag såpaskurar detta helvete till golv, troligtvis inte.

Nä,  Det lutar mer och mer till jag vill jobba på ISS.

Vad skulle väl vara härligare än att svabba ett målat betonggolv med en "ultafinish mopp" och senaste skriket av skurmedel och dessutom få betalt för det.
En tia per "moppsväng", jag känner, att bara jag skriver om det gör mig euforisk och lycklig.


rapport från bkpoggats - inte är det väl så jävla konstigt om man inte törs titta ner -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0