Ödmjukhet, inför mitt beslut!

Att ta tag i saker å ting!

Nu ska jag börja blogga igen, har tänkt på det en längre tid, men inte fått till det, liksom.
Men nu ska jag ta tag i det.
Man ska ju ha nåt att skriva om, tänker jag, och nu har jag samlat på mig en del "material" som jag kan tänka mig att ventilera om i cyberrymden, för det är väl där vi är, när vi är här?

Att tycka och att inte tycka om och vem bär ansvaret över att skitsnacket får det fäste som det får?

Det finns de som är utvalda att få sitta med i ett Domedagsutskott, att sitta på gudfaderns högra sida och hjälpa honom med att försöka döma rätt och fel!
Men vad är fel och vad är rätt?

Är det fel att göra misstag, när man är ung?
Och har man rätt att döma, när man är "mogen"?

Tänk dig själv att sitta i ett utskott som dömer människor, den gör fel, den gör rätt, den var tvivelaktig, den har nästan gjort rätt!
De som sitter i ett Domedagsutskott, måste ju väga fördelar mot nackdelar, eller hur?
Man kan ju inte sitta i på en sån viktig post om man inte har kapacitet att ta med alla aspekter.

Jag kan hålla med om att:
Våldtäkt, är fel!
Misshandel, är fel!
Kränkning, är fel!
Mord, är fel!

Men att ha kul, är det fel?
Att vara ung, är det fel?
Att ha en åsikt, är det fel?
Att inte tycka som andra, är det fel?
Att inte vara som andra, är det fel?

Gud har inte haft det lätt att hitta ledamöter till sitt utskott!

Ödmjukhet inför den person man dömer.
Ödmjukhet inför den situation man dömer.
Väga för och emot, på en guldvåg.

Ja, jag säger då att jag inte hade vågat ta på mig ett så stort ansvar, hade du?

En fundering av - B K Poggats

Kommentarer
Postat av: CarSar

KUL Barbro!! Att du Ä n t l i g e n tog dig hit igen! Som jag har väntat på dina funderingar! Den här senaste: Jag håller med om att det är en viktig post att inneha. Så viktig att det borde vara en omfattande tenta, både skriftlig och muntlig och med MVG+ resultat, för att kunna väljas in som ledamot! Jag ser fram emot nästa fundering!

2011-03-14 @ 07:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0