Nedräkningen har börjat

Har kommit hem från Jokkmokks vintermarknad 2009, och om några dagar har jag slutat att hyperventilera, mitt liv har rusat fram likt ett skenande expresståg, full fart framåt och har varit lite, lite svår att stoppa. Är kopplad till EKG- apparat, där kan man avläsa att min puls tickar allt långsammare för varje dag som går, skall försöka få ner pulsen med två tredjedelar. 
Men jag hyser hopp, igår började jag att träna - "ultrarapid gång, 1 timme om dan". Och idag börjar jag med tvättmaskinsträning, "ett plagg i taget, långsamt", och inte som jag har haft det, springa till tvättstugan, trycka in hela jävla tvättkorgen, osorterad, under en lång ramsa av svordomar. För att sen rusa vidare till áteljen och tokmåla en tavla med stora yviga hysteriska rörelser. Svälja mamma scans köttbullar hela och dricka pulversåsen ur en kaffekopp.
Men nu är det slut med dumheterna, jag har börjat att rabbla ett  lugnande mantra.
- BARBRO, BARBRO DU ÄR INGET TÅG, - BARBRO, BARBRO DU ÄR INGET TÅG, samtidigt som jag sätter ihop tummen och långfingret och håller dessa i öronhöjd, och detta upprepas varje heltimme mellan kl. 09.00 och 21.00 i tio dagar. Ett fint sätt att lugna ner sig själv. Stod i kön på elgiganten när min mantrasession blev aktuell, kan ni tänka er synen. En kvinna i bästa åldern, stå och rabbla nåt om att hon inte är ett tåg, med händerna i öronhöjd och dessutom himlande med ögonen. Lite jobbigt blev det för mina kökompisar, jag hade en stor lucka både framför och bakom mig. Jag, däremot hade kul,  jag skrattade så tårarna sprutade. 

Får jag härmed presentera mitt nya projekt  - Ett nytt liv, på tio dagar.

Hur når jag resultat ?

Gå långsamt.
Andas lugnt  i en papperspåse.
Prata lugnt till tvättmaskinen.
Måla små fina blomtavlor i rosa nyanser.
Sluta svära långa ramsor.
Rabbla mitt lugnande mantra.
Äta sunt och tugga länge.
Ära gud och saligt vandra - sköta mig själv och skita i andra.

rapport från bkpoggats - som ligger i hårdträning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0