Jag vill ligga och trycka

Mina småflickor och maken har kommit till stan, skönt. Ordningen är som sagt återställd igen. Storbrudarna trycker på sina rum, jag avundas dom, för jag vill också ligga och trycka ibland, inte varje kväll,men nångång då och då. Jag får ta och fila på en tryckarplan efter att JMK s marknad har passerat. 

Första utkast på plan A.

Vakna på morgonen, ligga kvar i sängen till tolv, ett sådär. Kliva upp sakta, med ett ben i taget, med en kvarts mellanrum, rulla sakta ur sängen. Hasa mig till köket i ultrarapid, stå och fundera vid vattenkokaren i tio minuter. Dricka en stor kopp choklad med vispgrädde, lyssna på min Enrique CD, medans jag bläddrar i en flashig modetidning, sen skulle jag småvandra till duchen och stå där i minst 45 minuter innan jag ens börjar tvätta mig. Småsjunga medan jag pillar mig i naveln, och sedan vila en stund. Inga större planer för dagen, titta ut genom fönstret, sätta om CDn med min nya idol, dricka ett glas rött och vifta lite på tårna.  Sen blir det läggdags igen.

Jo,hejsan, när kommer en sån dag, nej nej, vakna upp  kl.05.03, kallsvettig innan man ens hunnit kliva upp, småspringa till köket, röka minst två blå blend inna vattnet hunnit koka, ringt eller SMS:at till minst 15 pers innan man druckit sin femte kopp kaffe neskaffe. Småglinen kliver upp vid halv åtta och då skall man ha gjort allt färdigt, hängt gårdagens tvätt, fyllt en ny maskin, väckt storbrudarna, varit hysterisk, svurit långa ramsor över något helt onödigt, haft hjärtinfarkt eller någon annan dödlig sjukdom, vaknat till liv och blivit frälst i pånyttfödelsen etc.etc etc. you name it.
Jag skall verkligen ta och allvarligt slipa på min "hasa mig till köket i ultrarapid"- plan. Men, man måste väl försöka att få in verkligheten också på nå sätt. Det är den, jag inte får att passa in i min drömplan ännu. Men jag skall jobba på det.

rapport från bkpoggats -  ultrarapida rörelser - två ljusår bort


Kommentarer
Postat av: P

Jag vill också ligga och trycka eller iallfall pyssla mer.

2009-02-03 @ 11:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0