Ett dilemma...........

Att inte kunna uttrycka sig ordentligt, är ett dilemma. Vad kan vara värre än att bli missförstådd, när man är ytterst klar och tydlig, tycker man själv.
Att måla bilder som är solklara i budskapet är sju resor värre, hur gör man?
Ja, hur gör man, inte vet jag! Jag har drabbats av en total utradering, jag skulle nog behöva att formatera om, som man säger. Ponera att när jag sedan jag blivit omformaterad skulle vilja måla obskyna bilder från nedre toalett i olika vinklar och dessutom i fjällmiljö, vem skulle jag få som modell. Hu, -16 grader och 20 sekundmeter  i morse, ingen, då menar jag ingen, kommer att ställa upp naken dessutom, fan också. Och om jag skulle mot förmodan få en välbyggd att ställa upp, ja men hur tror ni det går för Petter-niklas i - 16 och snöstorm, ja, ni förstår ju själv dilemmat, det är verkligen inte lätt att vara konstnär när fantasin tryter! Nej, jag får nog välja ett annat ämne, helt enkelt.
Jag skall måla nerbrutna fjällbjörkar och stenar som finns under snön, kanste till och med våga mig på en snöstorm, men allvarligt folks, hur kul är det egentligen, snöstorm å snöstorm det blir ju en vit tavla, skitkul! Nä nog vore det roligare och måla av detaljer från nedre toalett! Fast det är klart, man skulle ju kunna "spejsa" till fjällbjörken, typ måla i neongrönt eller så kanske till och med ändra formen på björken till en rymdraket och skriva NASA 2000 på den. Ja ni förstår ju själva, vem vill köpa en sån tavla, nej ,nej jag måste tvinga någon under knivhot att ta emot skiten, alternativt slänga bilden efter någon samtidigt som jag skriker okvädesord till dom, - Fan, om du inte tar min tavla din jävel så skall jag hålla dig under uppsikt och måla av händelsen och kalla den efter ditt namn, jävla svartfot!!!

Allså, detta är mitt levebröd, snälla Gud hjälp mig, ge mig en vinst på Trisslotten så jag kan åka till ex. Egypten eller nåt annat varmt land där inte modellernas "grejer" försvinner. Ja, jag vill åka på en inspirationsresa möta andra kulturer höra ett annat språk träffa andra konstnärer men samma dilemma som jag. Snälla, snälla Gud eller vem som helst förresten.

rapport från bkpoggats- jag är inte fixerad, så de så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0