Jag har sökt jobb.........

Jag har sökt jobb, min första dag på jobbet var idag. Lämnade in CV:n och ett löneanspråk i höstas, jaaaa,  jag fick jobbet, min chef är numera min make, kul, det blir lite tvärtom nu, om ni fattar vad jag menar.
Han är ju välinformerad om mina kunskaper, nu återstår bara att se hur länge jag får vara skotertransportör, man har ju somsagt många egna ideer, jag skall försöka att inte verkställa mina ideer allt för ofta. Ja, jag vet ju vad jag skulle tycka, om jag anställde en målare och målaren inte målar efter mina skisser.
Typ, så här: Jaha, idag har jag gjort en skiss på en  ren inne i en röd cirkel och på utsidan skall jag ha en djupblå ton, okey!
Och målarkludden målar en vinröd Mercedes Benz över mina skisser, för att han tycker att det ser bättre ut, hur fan skulle det se ut. Jag skall verkligen försöka hålla mig i skinnet, och inte hitta på egna avgångstider, priser och nya destinationer!
Ärligt skall väl erkännas, jag höll nästan på att säga upp mig imorse, -  36,0 grader. Men det var bara att bita ihop, man vill ju inte ge ett mesigt intryck, första dan på nya jobbet och dessutom gillar jag ju chefen.
Jag får härmed informera er läsare om att jag numera titulerar mig:
Skotertransportör B K Poggats.

Rapport från bkpoggats -  fräser fram på fjället på min röda springare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0