Glöm inte att städa kylen..............

Jag vaknade av att det var ett jävla liv någonstans i lägenheten, klockan var kring 03.35. Satte mig upp med ett ryck och räknade ut att det var minst tre stycken inblandade. Jag reste mig sakta upp, smög sakta mot oljudet, lokaliserade det till köket, när jag kom vid köksdörren, såg jag till min förvåning ingenting och det var kav lugnt.
Hade dessa typer hört att jag kom smygande, eller hann dom smita sin väg. Stod i köket iförd nattsärken med en ficklampa i handen, när jag hör att det började tisslas någonstans vid kylskåpet. När jag lokaliserat ljudet närmare, visade det sig att det kom, just från kylskåpet. Vad, i helvete skulle det betyda? Har jag en inbrottstjuv i mitt kylskåp!!!
Men hur i hela friden ryms det minst tre personer i mitt kylskåp........? Jag stod och tänkte ett tag, skall jag rycka upp dörren och fråga vederbörande, vad denna har i mitt kylskåp och göra, eller skall jag ta en stol och blocka dörren, som jag sett dom gör på film, och därtill ringa till polisen. Nej, jag skall rycka upp dörren och konfrontera fanskapet, inget mes här inte. Sagt och gjort, när jag hörde att det väsnades, tog jag ett stadigt tag och slet upp dörren så ketchupflaskor och flytande alvedonflaskor ven i luften. Mitt framför mig stod tre håriga, gröna varelser, stora likt ett mjölkpaket och såg minst lika förvånade ut som jag. Slängde igen dörren och slet till mig en stol som jag satte under handtaget, helvete vad gör jag nu? Jag kan ju inte ringa till polisen mitt i natten, vad skall jag säga till dom? Att ailiens från yttre rymden har ockuperat mitt kylskåp, eller? Tänk, tänk, vad är det jag är med om. Sen klarnade det för mig, det gick liksom upp ett ljus, om man säger så.
JAG HAR INTE STÄDAT I MITT KYLSKÅP SEN I JULAS !!
Det är med all sannolikhet julskinkan som har bildat ett eget revir på nån hylla. Vad mer kan det vara, nån ost som jag glömt, fan, den helstekta renbogen, jajamen. Kött och paltgrytan, kan den ha börjat leva ett eget liv, tame tusan! Jag tog mod till mig och gläntade på dörren för att kika in och få mina misstankar besannade. Japp, skinkan stod och gläfste och morrade som en vild rottwieler, vad fan gör man? Paltgrytan levde!!  Och därtill en grön, fullt levande renbog! Det är inte sant, det är inte sant !! Varför har jag inte städat kylen, idiot!
Frågan som återstår är:
A: Skall man i det här läget, skjuta genom kylsåpsdörren och på så sätt eliminera faran.
B: Ringa maken och be han komma med fiskehåven från Nikka mitt i natten.
C: Stänka in jodopax och förblinda varelserna.
D: Be till gud och vänta att han ordnar det.
Alternativen är många och bra, men att skjuta genom kylskåpsdörren är lite väl magstarkt, och frågan är väl om hyresvärden hade trott på mig? En skinka som trodde att han var en hund i mitt kylskåp, nej gör inte bort dig, Barbro!
Jag använde jodopax och grovsalt............................! Sen var det fixat.
Vad ni än må ha för er, glöm inte att städa i kylskåpet.

rapport från bkpoggats - som aldrig mer glömmer att städa



                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0