Livet börjar sakteliga att återvända..............

Har opererat en tåled, och det har fått mig att förstå att alla kroppsdelar är ytterst viktiga för att man skall kunna leva ett normalt liv, att en stortå är så viktig, det kan man inte tro!!
Opererade detta utskjutand utskott i sista veckan på mars och har sedan dess ojat mig på det grövsta sätt som går, har som det känns varit tur och retur hos hinhåle, till hans tortyrkammare närmare bestämt.
Ärligt, så trodde jag inte att det kunde göra så ont, man har ju fött fyra barn och har lite referensramar, appropå smärta att luta sig tillbaks mot. Efter ett dygn hemma stod jag inte ut, grinande for jag till kirunas akutmottagning, förklarade min plågsamma smärta, har det måste ha inträffat ett misstag under operationen och kanske en kniv eller annat vasst föremål kunde ha blivit kvar i leden innan dom sydde igen såret och att jag med det bestämdaste vill att dom skall ta en röntgenbild för att snabbt kunna lokalisera kniven i min fot och genast plocka ut den.

Läkaren som var en mycket förstående sådan talade till mig men lugnande stämma,
- Barbro, vi skall hjälpa dig, du har mest troligt ingen kniv kvar i leden, det du behöver är smärtlindring, du skall få ett gäng dunder piller.
Läste informationsbladet som följer men pillerasken när jag kom hem, "Används vid svår smärta, som vid behandling av cancerpatienter.

Men å andra sidan var det ingen "hit" innan heller, hade ont så in i vassen i foten efter att jag promenerat i vanliga skor, typ kängor eller träningsskor, jo, jag hade inga problem om jag gick i foppatofflor eller ylleskor alternativt bällingskor, men allvarligt, hur skulle det se ut i långa loppet, foppa hela barmarkperioden och vill man ha annat på fötterna så blir det ett par ylleluddan, kul! Bällingsskor är ju visserligen det bästa alternativer under vinterhalvåret, men på sommaren............. nja.
Jag vet ju vad jag själv skulle tänka, - Undrar om alla getter är samlade hos henne, kolla hon går ju omkring i nuvtadagat ( bällingskor) mitt på sommaren oavsett om det regnar eller inte!

Men, mina vyer vidgas från dag till dag, om jag mot förmodan skulle se en person traska omkring i bällingskor en regnig sommardag, skulle jag nog tänka så här:
-Stackars människa hon har säker en utsliten stortåled, jag lider med henne.

Ja, tänk vad livet har i sitt sköte, alla erfarenheter som man skall förvalta likt en skatt som man just fått i sin ägo, och i instruktionsboken står att läsa, denna skatt som du fått, skall användas på bästa sätt, att förstå hur andra kan ha det, typ dom som har molade svår smärta efter att ha opererat en tåled.

rapport från bkpoggts - har förstått att alla delar fyller sin funktion.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Glad attjag kringelikrokigt hittat till din häftiga läsvärda blogg.

2009-04-16 @ 19:08:49
URL: http://lisaamting.blogg.se/
Postat av: Carina i släkten

Men nu är det längesedan det fanns nytt att läsa!!! Jag och säkert många med mig väntar med spänning.

2009-05-22 @ 18:31:27
Postat av: Ola

Dom där gamla lederna som sitter här & där är uttjatade....In med nytt material el nytt skvaller vadsomhelst men gör nåt. Vi besökare ska inte behöva sitta & bita på naglarna i väntan på nå nytt i flera månader i ditt händelserika liv.

Ähhhhhhhhhhhh jag tar en "BÄÄÄÄÄÄÄRS". hejpaahej

2009-06-04 @ 03:13:40
Postat av: Carina i släkten

MEN Barbro! Kom igen nu! Håller verkligen med Ola!

2009-06-11 @ 09:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0