Jag skall lära mig att backa

Gårdagens sista informationsflöde var, att jag skulle infinna mig på en renskiljning påföljande morgon. 
Underbart, jag slog en signal till mina "Pantertanter" i Skaulo och informerade dessa två eminenta kvinns att jag ämnar att hämta upp dessa mycket, mycket tidigt på morgonen, tog på mig min utrustning och har i princip lycklig som en liten unge, sovit med denna på. Nå, hursomhelst, att jag ville dit tidigt, tidigt berodde dels på att jag är en verklig sopa på att backa med en släpvagn och dels på att det är så himla trevligt att vara på gärde. Att vara en sopa på att backa med renkur, är ingen "Hit" om jag får uttrycka mig kort. Alltså, när man lägger i backen på bilen, blir allt plötsligt så fel, man kan liksom inte fatta, att släpvagnshelvetet alltid går åt fel håll hur man än vrider på ratten. Till saken hör att  det inte finns utrymmen för misstag på en liten skogsbilväg som är kantad av minst  45 bilar av varierande prisklass. Ärligt, tror ni att jag vill förstöra min dag mad att knyckla till någons bil, bli utskälld och hemskickad. Fan, jag har  ju sovit med kläderna på. Men, är man lika förutseende som jag alltid är, så sover man med kläderna på, kliver upp före t om Gud och hans änglar, kör bilen längst fram och tjolahopp, tjolahej, parkerar bilen var man vill i lugn å ro. Man får som sagt inte vara dum, och jag  skulle aldrig för mitt liv erkänna för "storfräsarkillarna" att jag inte är kapabel att föra fram mitt fortskaffningsmedel, thats it. Så folks, låt mig härmed informera er om att Barbro K Poggats har bestämt sig att köra baklänges med bil och släp minst en timme varje natt  på Coops stora parkering tills jag likt Clintan och James Bond backar obehindrat  med renkur i hög hastighet varsomhelst.

Rapport från bkpoggats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0