Mat.

Jag tycker om  mat. Men om någon har något förslag på hur man tillför kroppen näring, utan att man behöver lägga ner någon tid på just den biten, är jag  evigt tacksam. Typ ett piller som man bara sväljer och sen är det klart.
Köttbullspiller, korvpiller, makaronpiller, paltpiller, och förpackningarna får inte vara stora, ja som en PimPim och  Zoo tablettask ungefär. Tänk vad enkelt. Ett gäng tablettaskar i olika sköna färger som man har i handväskan.
Det gör ingenting om det är hallonsmak på makaronpillrerna,  risken  finns att dom blir lite "vattniga" i smaken annars.
Tänk vag gott om köttbullarna hade en tropisk fruktsmak, fast det var köttbullar man åt.
Sen tänker jag på vad enkelt det blir  när man har barn, man skulle  aldrig mer behöva säga att vi sitter vid bordet tills alla har ätit färdigt, kladdiga barnstolar och disk i drivor.
Om du har ett förslag på hur man skulle kunna utveckla pillret eller rent av har en färdig produkt så kommer jag att  kyssa dig på fötterna och förevigt dyrka marken som du går på.

Alltså, jag har dom senaste veckorna förklädd strukit omkring på stans korvkiosker, och är rädd att dom snart känner igen mig,  jamen jag är ju förtusan 4-barnsmorsa, hajar du vad pinsamt det är om jag blir ertappad. 
Vad säger man om nån frågar:  - Vaddå,  lagar du inte mat  till dina barn? 

Vad skall man svara?

A.
Jag håller på med en forskning om barns matvanor och det här är ett expriment .
B. Skylla på att man renoverar köket och att man har varken spis eller vatten hemma för tillfället, och att det troligtvis kommer att vara så det närmsta halvåret
C.Nä det gör jag inte, å du ska förresten inte bry dig, jävla mattant, mata dina egna ungar.
D. Lägga sig ner och grina så snoret hänger som slemslöjor ända mer till knäna och förklara att jag har verkligen inte har tid, för jag håller på att kopiera av mig själv.


Rapport från bkpoggats - som inte hann laga mat i dag heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0