Från stenåldern

Köpte en dansbands cd, den spelar jag högt, högt så det bara dunkar i bilen. Man brukar ja ibland höra att det spelas väldig hög musik i vissa "ungdoms bilar, ungefär så låter det från min bil.  Körde genom stan, det bara dånade av min dansbandsmusik, jag körde bakom ett ungdomsgäng, dom trodde med all säkerhet att det var  polarna som kom körande, när jag då körde förbi denna skara kunde dom med mycket besvikan miner  konstatera att det var ju bara en Gamkäring som spelar dansband på full volym, och dessutom sjunger med!! 
"GRÅÅT INGA TÅÅRAR MER FÖR MIIN SKUULL, FÖÖR DU MEENAR, IIINGENTING MED DE ÄNDÅÅÅÅ, ÅÅ, BE MIG INTE, ATT JAAG SKALL FÖRLÅÅTA........................ etc etc.
Jag vill minnas att en av ungarna snurrade fingret vid tinningen, alltå är man OFF eller ON, i dom lägena. OFF skulle jag tro!   Min dotter Tintin 5 år, satt och såg fundersam ut en eftrmiddag, jag undrade vad hon satt å grunnade på. Enna, jag har hört att du är från stenåldern, å jag undrar hur ni lagade mat på den tiden? Jag svarade att DOM gjorde eld i grottor och fixade maten där. Jaha sade hon, då hade NI ju det bra! och så var vårat samtal slut. Jag har som sagt, fått det bekräftat från två, helt oberoende av varandra parter, att jag kanske inte platsar i ungdomsgänget nåmer. TRIST !! Så nu skall jag köpa en cd med ZZ-TOP:s greatest hits till bilen, nog var det väl fan, man vill ju inte uppfattas som en relik från stenåldern, trots att man ibland känner sig som en sån.Sen när jag kommer till áteljen skall jag ösa på med Lasse Stefanz i min ensamhet, det kan ni ge er på. Kanske ta några Foxtrott steg för att liva upp det ytterligare.

rapport från bkpoggats - mamma Hedenhös.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då kanske vi kan ta några foxsteg tillsammans ?

2009-01-24 @ 16:20:59
Postat av: HIRS

Jag kommer dit, så kan vi ta några foxsteg tillsammans

2009-01-24 @ 16:23:53
Postat av: bkpoggats

Ok ,hjärtligt välkommen. Mogendans kl 17.00 varje tisdag i áteljen.

2009-01-24 @ 17:15:46
Postat av: HIRS

Kan vi måla också ?

2009-01-24 @ 21:43:24
Postat av: bkpoggats

Jajamen, vi stämmer en målarträff efter JMK marknad.

Tid å plats kommer vi säkert överens om!

2009-01-25 @ 21:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0