På min egen planhalva, med mitt eget lag.......

Har varit på gärde i Nikka idag, "Girjas kisarna" hade samlat typ 400 till gärdet i Nikka.
Att bli hjärtligt glad för att träffa Lasse och Sixten Saitton, Andreas Kuhmunen, får en liten normal tillskrapning av Per Erik Marsja, släng käft med Mats Olan Huuva, se alla renar och alla människor och bara känna att man har varit in på sin egen planhalva och allt är som vanligt, det är värt en hel del skall jag säga.

Jag tänkte imorse på hur kan man med små medel göra en helt vanlig trist vardag lite roligare, men nu behöver jag inte göra det idag iallafall, för det var så trevligt att träffa folket från det egna laget.

Här kommer veckans "skoja till det tips" till dig som inte varit på din egen planhalva idag.

Bara jag tänker på det så skrattar jag så snoret och tårarna sprutar.
Någon gång så skall jag testa det på Coop.

Jag skall gå ut på stan med makens för stora skor på fel fot, bete mig helt normalt som jag vanligtvis brukar, prata om världekonomin och lågkonjukturen, det där krångliga matreceptet som jag toklyckades med och fick stående ovationer för, av mina middagsgäster och att jag blivit inbjuden som föreläsare,  "Hur man klär sig enkelt och snyggt" på en tjejkväll.
Samtidigt som jag ställer dig med benen i kors lite då och då  och verkar bekymrad över att det är något som inte stämmer.
Fast det är klart, man måste väl ha lite speciell humor för att tycka att sånt här är kul, så du kan ju testa att ta på dig dina egna skor på fel fot, det kan vara nog så roligt.

Som tillägg till "Veckans skoja till det tips" prata med dina tonårsdöttrar innan du drar iväg med makens dojjor på fel fot till Coop.

Din rapportör från glasbubblan
bkpoggats - med skorna på rätt fot idag! 


 

Kommentarer
Postat av: Margret W Fjellström

Jag fick jätte lust att prova på skoj. Såg framför mig dagis fröknarnas miner när jag lämnar barnen på dagis. Hehehe det är humor // Margret " Brittas älsta" Fjellström

2009-01-21 @ 19:26:57
URL: http://mwf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0