På party med brudarna!

Oj, vad jag hade trevligt igårkväll, min kära svägerska hade ordnat en "feelgood kväll" och bjudit in ett gäng sköna damer. Vi åt gott och skrattade mycket, avhandlade en massa typ "husmoderstips" om jag säger så. Vi utbytte väl inga matrecept å sånt direkt, för jag tror att vi kan alla matrecept som finns. Många väldigt användbara små tips fick jag under vår trevliga kväll. Ett av tipsen var hur man lättast avlivar en islandshäst om den bryter benet eller så, ett annat var hur man motiverar maken att torka köksluckor helst i kortkort kjol stående uppe på köksbänken.Små, små såna där bra saker som man själv kanske inte knäcker när problemet väl är i focus. Nu hör det ju till saken att varken jag eller nån av min vänninnor har en islandshäst i sin ägo, men man vet ju som sagt inte vad livet  kan bjuda på. Rätt vad det är, så står man där men en skadad islandshäst och vips, lik superwomen har man löst problemet i ett nafs. Vad beträffar tipset om köksluckorna, det finns ju visserligen lättare sätt att motivera maken till den egentliga poängen, men erkänn att just det här tipset var mycket bra. Och visst, om sanningen skall fram  fanns det väl ett och annat matrecept, som kan kännas mer avancerat, men varför krångla till det, korv å pulvermos går ju lika bra!  Jag har ju tänkt att jag i min blogg skall ge dig " Veckans skoja till den trista vardagen tips" och hjälp vad många fina uppslag jag fick, en av mina vänninnors tips skall jag skriva om i nästa vecka.

Jag fattar inte att vi kvinns inte oftare har såna här "feelgood kvällar
".

Rapport från bkpoggats - som skall plocka fram kortkortkjolar,
maken skall  torka luckor när han kommer hem, tjoho!

Kommentarer
Postat av: Marja

man får många goda skratt här på din blogg

2009-01-18 @ 17:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0