Asymetrisk lugg

Åter igen en dag arkiveras till det som har passerat och varit. Idag började vi gå med mina " Varikar " och det finns hopp om att det blir mycket trevliga härkämnen av dessa, ingen krånglade överdrivet och det känndes mycket bra.

Jag var  förresten till frissan igår,  Linda, på Stinas salong, klippte en jättefin frisyr på mig, asymetrisk lugg å hela baletten. Hon visade mig hur jag skulle få till det rätta " stuket " på håret, plattång här, vax där, böja här och rufsa där, å du Barbro, ingen Buff på huvudet nåmer! Släng dom så du inte tar på dig en sån av gammal vana, okey.
Imorse när jag vaknade och såg mig i spegeln fick jag en smärre chock, mycket skall man vara med om men det här tog nästan priset! Min fina asymetriska lugg, inte vet jag var den försvann och den delen av frisyren som skulle vara rak var rufsig, och det som skulle vara kontrollerat rufsigt  var i det närmsta en katastrof. Föreställ dig en arg upp och ner vänd skurmopp, som är klippt lite här och där. Jag försökte "småvattenkamma" mig, men nej, allt bara var för jävligt. Så, det var liksom bara att gilla läget, om man säger så! Ingen buff, för det ser inte bra ut, Barbro. Nähä, men då tar jag väl luva då, och hittade en av flickornas luvor som jag har haft på hela dagen. Jag vet att  man inte sätter på sig en luva efter man varit hos frissan, det är fult  gjort mot den som klippte och gjorde ett bra jobb. Förlåt, Linda, jag skäms, du är ju min favoritfrisör. Så, imorgon nångång skall jag köra ett varv med plattång å hela skiten, jag lovar på "heders".

Rapport från bkpoggats - som har luvan på sig än.






                                                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0