Jojka om en tvättmaskin

Berättade här om dagen att jag skall köpa en ZZ-Top cd, men jag har inte gjort det, jag fick det för mig informerat att jag är hopplöst ute! Så jag har införskaffat en cd av Enrique Inglesias. Vad skall man säga om denna gåva till mänskligheten. Gud visste vad han ville när han gav denna kis, sångröst och ett öra för toner, det vill jag lova.  
Jag hade ett litet möte med två av mina jojkpolare idag, dom är inte tokiga dom heller, fattar bara inte hur dom får till det? Jag har försökt  att jojka, men när det börjar skära sig vid dom första tonerna, måste man tillslut inse, att jag skall nog låta dom som kan konsten att jojka, få göra det. Försök att skapa er en inre bild på hur min jojk skulle kunna låta med en röst som skär tonerna.
- Jag målar en skitful tavla nu, he lå le lå,  för ett tag sen satt jag i min Passat Tdi, Hejå lå le lå , hå le lå, sen skall jag hem å steka falukorv till ungarna, hejå lå lel å, hejå lå,  jag tror att jag skall sätta en tvättmaskin , hel ål el å, å där tog dagen slut, he lå le lå.
Kul, tror ni att jag skulle göra nån jojkkarriär, Fat chance! Jag har ju förstått att, en jojk föds av något som man upplever, typ en renflytt eller så, man får inre bilder å hela köret, men en Passat, en Falukorv och en tvättmaskin, ge mig ett tips någon! Om jag bytte ämne, så kanske, kanske det lossnar, jag testar ripjojken!  Ripan flyger, bäuka bäuka bä hej ålå, den flög till fjälls, bäuka, bäuka hejå lå le lå..............nähä, inte de heller. Jag kan med stor sorg i hjärtat konstatera att min jojkkarriär är slut innan den ens började. Men skam den som ger sig, jag skall nog "knäcka jojkkoden" och gå hos en sångpedagog, sen skall  jojka för er i radion, lita på det!


rapport från bkpoggats - som inte får till det där med jojkandet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var nöjd med bankomatkoden,det blir nog bäst för alla.

2009-01-27 @ 20:41:54
Postat av: bkpoggats

Kära anonyma stackare!

För det första, bankomatkort är helt ute på 2000-talet, byt upp dig till Visa eller Mastercard men helst skall du ju ha American Express, bara som ett litet tips från coachen.

Appropå andra koder, jag kommer att knäcka jojkkoden, var så säker! En av anledningarna är just såna som du, fattar du inte att du sporrar mig! Jag kommer aldrig att nöja med bara en kod, ju fler koder man knäcker, ju smartare blir man, liksom mer anpassningsbar, vet du inte det? Och när man blir smartare, får man högavlönade poster och behöver inte som du ett gammalt bankomatkort, utan en mobiltelefon och en sekreterare, som man snabbt kan slå en signal till, för att kolla av budgeten när man skall göra inköp. Du som inte ens törs skriva ditt namn när du kommenterar andras bloggar, skulle behöva och då menar jag BEHÖVA, knäcka etikettskoden, gå en kvällskurs, hos ett proffs, dom får nog till dig.

Med vänlig hälsning !

Barbro k Poggats - jag törs iallafall stå för det jag tycker.

2009-01-27 @ 22:36:31
Postat av: HIRS

Håller med Barbro. Din anonyma stackare. ! Man kan ha åsikter, men om man behöver hjälp med sitt eget. Sök hjälp, för det finns för dig också. Vi kommer att stötta dig, för vi vet att du är en vilsen stackare som behöver stöd av oss som törs sticka ut hakan. Inga mer komentarer från dig . Tack. Gellivarre har en mottagning för sådana som dig. rING O Boka tid. Du Har förtur, din avundsjuka bedrövelse

2009-01-29 @ 20:54:55
Postat av: till ej anonyma HIRS

Hirs är en småfröig grupp sädesslag. Då förstår jag varför du inte begriper någonting.

Ta du å stick ut din egna dubbelhaka på någon fin såkallad "Gellivarre" mottagning.

2009-01-30 @ 13:38:19
Postat av: Jonte

Dubbelhaka eller GÄDDHÄNG ? Vad är snyggast ?

2009-03-11 @ 22:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0