Bruce Willis is my man

För att återknyta till gårdagens blogg. En av poängen med att infinna mig på renskiljning, var att hämta ett gäng " varikar " som jag ämnar att tämja till Jokkmokks marknad. Kaitumkåtan ni vet, ungdomsaktiviteterna på kvällen. När jag satt i bilen på väg till gärdet,  räknade jag dagarna fram till marknaden. - Nä men dra på trissor, bara drygt tre veckor kvar, jag kommer aldrig att hinna tämja ett gäng härkar, samtidigt som jag målar tavlor.  Men mitt motto här i livet är, Så länge man andas och inte har en bruten lårbenshals är ingenting omöjligt.  Hjärnan gick på högvarv, inte så länge dock, för min autopilot kopplades in och likt en dator  gjorde den en skanning och sökte med ordet, duktig härktämjare.
På nån sekund  rasslade det  till likt en vinst på en enarmad bandit  och med en blinkande neonskylt förkunnade:

                                                                             
Reino Svakko - Thats your man


Reino Svakko, thats my man tänkte jag och slog honom en signal, informerade honom om mitt lilla dilemma och yes, likt Bruce Willis i Die Hard filmerna, sa han - Kom du hit med dina "varikar", vi skall nog göra "folk" av dom!  Jag tvärbromsade bilen, hoppade ut och gjorde en moonwalk mitt  på E 10.an vid kuosanenvägskälet.  Bruce Willis ( läs Reino Svakko ) har än en gång räddat hela världen, yippie kayei, your mother fuckers. Wow. Han har räddat hela världen från undergång.  Nå, för att återgå  till min härk-berättelse, jag kom alltså med mina härkämnen  till Kiruna, vi matade och satte ett hänglås för dörren. Idag så satte vi fast "varikarna" och imorgon börjar " projekt härkämnen till ungdomar ". Så nu mina vänner som läser min blogg vill jag att  ni ställer er vid era datorer kl 22.00 och så gör vi vågen för Reino, som ställer upp för ungdomarna. 

Rapport från bkpoggats - som har en tendens att försvinna in i filmens värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0