Jag vill till Jokkmokk..........

Jaha, nu är det inte så länge till innan vi får åka till Jokkmokk. Jag har sen några månader tillbaks planerat ett projekt som jag valt att kalla " Kaitumkåtan ".  Jag kommer tillsammans med Kaitumslöjdare att ha utställning på dagarna.
Hela ungdomsprogrammet för helgen är i det närmaste färdigt, ungdomarna skall få lära sig att förstå hur en jojk föds.Konserter med både bandet Mollet och LA Kuhmunens band kommer och det ska vara Häftigt ös med 
DJ: PJ Idivuoma på diskogolvet. Samiska teatern kommer mest troligt också att medverka. Auktioner med renar, konst och div andra grejer kommer att hållas på lördag, och det är bara för ungdomarna, alltså ingen vuxen får lämna bud.
Landhövdingen  tillsammans med PG Idivuoma, LA Baer kommer och talar till ungdomarna, jag har både värdar och värdinnor, mat och fika ja, det kommer att bli både själsligt och kroppsligt spis hela helgen.

Enda molnet på min förövrigt blåa himmel är att jag inte är klar med min egen utställning, suck, suck, suck. Hur får man bilder från huvudet till duken när handen inte fattar vad jag menar, förstår ni?
Jag har provat med allt !  Pratat med förstånd med mina händer, mediterat, yogat, jojkat högt, våldat dit bilder, druckit vitt vin, rött vin, druckit sprit och rökt otaliga cigaretter, ätit vego mat, rensat tarmarna, promenerat, försökt att psyka vita duken, man har ju hört att man kan överföra med tankens kraft, legat en hel dag på golvet och tittat upp i taket, bett till gud och andra högre makter men ack ,icke, icke. Det enda jag inte har provat är roliga svampar och skulle jag ha tordas prova det, så med min otur skulle jag väl åkt med raketfart till blåkulla utan vare sig kvast, katt eller kaffepanna för livstids straffarbete som porträttmålare, fyfan!
Alltså inga roliga svampar!!
Så, om ni kommer till min utställning och tycker att ni sett "allt det där" så har ni säkert det, jag har nämligen kopierat av mina egna gamla bilder och allt detta för att jag vägrar äta roliga svampar!!

PS:
Appropå Blåkulla förresten, visst har jag varit dit med min metallicblåa turbokvast, alltså då på  fest och inte på straffkommendering som porträtt kluddare, det är skillnaden!
                                                                                                              DS

Återigen en liten  BK Poggatsrapport från glasbubblan!

Kommentarer
Postat av: madde renh

Är befriande att läsa att även en så etablerad konstnär som du lider av skapandesykos och prestationsångest. Är själv i ett vacum av idétorka. Försöker skapa ilustrationer till ett läromedel sär jag beter mig som du beskriver. Har tänkt pröva med meditation och golvliggandet men det verkar ju va lika illa me de. Är oxå rädd för svamparna och rökandet oxå. Kram

2009-01-17 @ 02:55:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0