Arbetsmöte

När jag la mig igårkväll så la jag upp en plan, ja, typ en plan över kommande dag.
1. Ta på luvan innan du kliver upp, du kan inte vara i chocktillstånd när jag dricker morgonkaffet, frisyren ni vet.
2. Hämta renlav från min átelje.
3. Träffa min "härkminister" Reino.
Och när de är gjort så är kl ca.11.00. Efter det så far jag omkring som ett skållat troll, kors och tvärs, det kan visserlige se ut som att jag inte har en plan, men det har jag faktiskt ! En stenhård plan, totalt genomtänkt, tätt både framåt och bakåt.
Var in på Svt:s samiska redaktion idag, ja, på same TV.  Vad trevligt dom verkade ha där, jag kom precis till kaffet.
Alltså, dom drack kaffe på jobbet, alla hade fixat till sig innan dom kom till jobbet, surrade om ditt å datt, innan morgonens arbetsmöte. GUUUD, vad jag är avundsjuk, jag vill också dricka kaffe med kompisar, surra om ditt och datt och ha arbetsmöten. Jag vill ha ett arbetsmöte, men jag vet inte hur ett sånt skulle kunna se ut, och om det överhuvudtaget skulle vara genomförbart.

Ett scenario skulle ju kunna vara att jag samlar mina "arbetskompisar" till ett morgonmöte, ja, men tänk, hur skulle det se ut? Jag står med en whiteboardtavla i gärdet, ritar slingan som vi skall gå idag, och fråga vem av varikarna som vill börja dagens pass på slingan. - Har någon i gärdet något önskemål?  Nähä,  i egenskap av chef på det här företaget, kommer jag då, att plocka ut en lämplig kandidat som börjar, så får ni andra komma med namnförslag på vem som tar andra rundan. Ja, men snälla, ni förstår ju själva, å, vad tror ni Reino skulle tänka? Ja, inte vet jag, om jag hade tordas vara "härkminister" hos en sån, vem vet vad hon kommer på i morgon, att vi skall hälsa på hos tomten???
Nej, arbetsmöte, med gänget i gärdet och Reino, är uteslutet. SKIT,OCKSÅ!

Ett annat skulle ju vara att man har möte med sig själv, fixar sig på morgonen, är i tid på jobbet kl.8, kokar kaffe och sätter fram 4-5 stolar, och sen då? Ja, vad gör man sen då? Börjar berätta om hur dagen ser ut, och vad som behöver göras idag. Informera om oförutsedda händelser, och hur vi tacklar dessa.
Ja, då börjar vi väl mötet då!?
Barbro 1. Du skall måla färdigt tavlan som du slutade med igår, försök och fixa bakbenen på den där sista renen, för det såg inte riktigt bra ut, den ser lite halt ut, okey, några frågor?
Barbro 2.  Du tar telefondag idag, ring Jokkmokk och checka av om allt är i sin ordning ,sen tar du och kollar  allt med kommunen, å, du, dubbelkolla att allt är ok med strömmen.  Du bör även ringa alla som du mailat till, helst före 17.00, kontorstiderna,du vet?
Barbro 3. Jo, ungarna önskar sig kött å palt idag, tonåringarna skall på träning vid 17.00 och "småisarna" vill till badhuset, så koket måste du sätta och koka vid 14.30, så innan du sågar ryggen kan du ta och dammsuga lägenheten. Och glöm inte tvätten nu igen, jag har ingen lust att jaga på dig hela tiden, jag har faktiskt annat att göra!
Barbro 4. Du måste ta och fixa det där med håret, du kan ju förfan inte gå omkring med luva hela dagarna, jag vill ha respektabel personal i staben, fattar du?
Barbro 5. Du får ta ledig efter lunch idag, komp från övertiden igårkväll. så syns vi i morgon igen, pigga och frächa. Du kan ju ta och slå maken en signal, bjud han på middag ikväll, vet ja.

Såna här möten, kan man ju för fan bara hålla ensam, i "ingenmansland", långt borta från alla levande varelser.
Fattar ni nu, att jag kör omkring som ett skållat troll.Jag vägrar att har möte med mig själv på Máttaràhku.


Rapport från bkpoggats - kör så länge gud vill och tygen håller!


Kommentarer
Postat av: Margret W Fjellström

Alltså det kunde vara värre. Vi är två i företaget jag och min man.och tror du inte på fan att jag blivit varslad. Funderar på att skaffa mig en egen konsult firma så att han blir tvungen att hyra in mig istället vid slakt och dyl renskötsel arbeten Hehehe det lär inte bli gratis

2009-01-23 @ 21:41:57
URL: http://mwf.blogg.se/
Postat av: bkpoggats

Hårt mot hårt, kör man fjällets lag, så brukar den starkaste vinna. Stå på dig, jag stöttar dig m 110%.

2009-01-24 @ 10:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0