Plocka poäng.....

Fick ett medlemsinfo från coop,  - Du har 50 poäng kvar till din nästa premiecheck, det är förresten skittrista brev nu förtiden, och en tanke slog mig.
När premieras man i det vardagliga livet, och hur skulle det se ut. En kortdragare i hallen vid ytterdörren som registrerar dagens händelser, kanske ett chip inopererat bakom örat och en scanner i hallen, varför inte !
Jag gillar förövrigt scannern bättre, har en tendens att glömma saker och ting.
Och hur räknar man poängen sen då, ja, jag har funderat och kommit fram till hur det skulle kunna se ut.
Premiechecken börjar betalas ut vid 1000 poäng.

Dag1. Vaknade kockan 05. 53  -                                           1,3 poäng
            Gjorde härlig frukost till alla brudar   -                   15,4 p
            Skjutsade Ellen till skolan  -                                      3,8 p
            Klädde på småglinen och körde dom till dagis  - 7,6 p
            Körde hem och laddade en tvättmaskin  -              5,0 p
            Småmålade i áteljen                                                   3,5 p
            Hämtade  hem småisarna från dagis                     7,6 p
            Lagade middag/diskade etc.etc.                            15,4 p
            Hängde tvätten                                                             5,0 p
            Småtittade Tv                                                                0,5 p
            Fikade/nattade gänget                                                3,0 p
             Somnade                                                                      1,0 p

Totalt                                                                                         69,1 poäng

Ja,ni förstår att det blir inte många poäng om dagen, en helt vanlig vardag. Håller jag på så här i två veckor har jag samlat på mig 967,4 poäng, snart har jag 1 premiepoäng, kul !!
Fattar ni, 140 dagar - 10 premiepoäng, och då har jag inte dragit på mig en endaste minuspoäng.
Och nu mina vänner, skall jag komma till hur du får minuspoäng.
Svordomar    -10 p / st , lång ramsa =  minus 70 p
Fortkörning   -15 p / ggr, 10 hastighetsöverträdelser på en två vecors period 150 minuspäng.
Hytta med näven till ngn. -10 p
Slarva med maten = grillmat   -75 p
Inte läsa sagor / läxor   -50 p
Be expiditen på Statoil, fara åt h.....e, -63 p
En liten bläcka på lö kväll  -137,5 p,  två lö -275


Totalt:  693 minuspoäng

Under en tvåveckors period har jag alltså samlat på mig 623,9 minuspoäng, fifan. Hur skall jag komma upp till min första premiecheck!

Tänk sen om man förvandlar systemet till hur många poäng "samekvinna är du egentligen?
Sy allt vad man kan tänka sig ha på sig, etc.etc , vara en hemmafru, inte ställa krav på mannen/ be om handkassa till hushållet, rulla alla köttbullar själv, sylta / safta / Koka kött  och palt  medan du syr ihop ett par skinnbrallor, vara allmänt helylle, skärpt och nykter 365 dagar om året. 

Lite funderingar bara!

rapportfrån bkpoggats - ligger konstant på en minuskurva under 1500 p, men vem fan bryr sig, inte då  jag iallafall!           

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Heja Barbro...Fadder så cool du är. Herregud, om vi kvinnor flest skulle börja leva vårt liv efter ett poängstystem, skulle inte många av oss vara kvar i gamet. Men som sagt: Vem bryr sig?? Inte jag i alla fall, men kanske många andra? Heja dig.

2009-03-11 @ 09:30:50
URL: http://bkpoggats.blogg.se/
Postat av: Artur

Det finns män som ligger konstant på -

Hur gör man för att komma på plus ??

2009-03-11 @ 22:15:03
Postat av: bkpoggats

Damsug utav bara fan, var trevlig, le, köp nåt snyggt till frugan, ge henne komplimanger hur trist hon än må vara, ära gud och saligt vandra.

Funkar inte det, BYT FRU!!!

2009-03-11 @ 22:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0