Att älska och att bli älskad.

Att älska förutsättningslöst, oavsett vad som kan tänkas hända i livet, är väl äkta kärlek.
Så älskar jag mina barn, vad än som händer så finns jag, som tröst, stöd, trygghet, värme, jag försöker att förstå, försöker sätta mig in i deras situation. Jag kommer aldrig att låta dom falla utan att jag finns som "nät" under dom.
Då menar jag oavsett vad som än händer.

Och då kommer jag till min fundering, kan man älska en annan människa lika förutsättningslöst,
som man älskar sitt eget barn?

Ja jag tror att man kan det, men på ett annat plan.

Man måste spela i samma lag och på samma planhalva, misstag görs ofta på planen, nån passar fel, nån skjuter utanför på öppet mål, nån blir utvisad för ojust spel i slutminuten, ibland vinner man och ibland förlorar man.

Men man ger aldrig upp om man är mer än halvvägs till toppen, man pushar, stöttar, tröstar försöker hålla spelglädjen uppe, - vi kommer igen vi är i en tillfällig svacka, fan bit ihop det här klarar vi...........

Men om man inte spelar i samma lag och inte på rätt plan halva, då kan det bli tufft.

Jag vill iallafall alltid vara på samma plan halva som mina tjejer. 

rapport från bkpoggats - ibland kan faktiskt domaren, döma fel

Kommentarer
Postat av: Carina i släkten

Ja domaren kan döma fel! Hon/han ser bara spelet från sin sida, från bara just den plats hon/han står på. Tjejerna behöver dig på sin planhalva, då är ni stort som ett hockeylag, men jag tror ju att ni satsar på ett störrelag! Minst en 11:a!

2009-11-18 @ 15:07:04
Postat av: jag

blod är tjockare än vatten,kom alltid ihåg de,när tvivlan finns

2009-11-27 @ 22:28:03
Postat av: nästa

hallooooooooooo update plizzze

2010-03-18 @ 16:19:39
Postat av: my wish milf

Dräp bloggen den är onödig.(no update)

2010-07-20 @ 20:57:47
Postat av: Anonym

till my wish milf, ingen jävel har tvingat dig att öppna min blogg, passar inte skiten, ge fan i att snoka runt på min sida, idiot!

2010-08-21 @ 21:57:26
Postat av: ellen

haha gooo enna, goooo!!

2010-08-22 @ 00:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0