Passat TDI

Som sagt, att skriva om sitt dilemma gör att man får se sin egen sak från ett annat perspektiv när man sen läser det själv.

Nå, nog om detta!

Nu tänker jag skriva om en kraschad bil nämligen min gröna Passat TDI -01.
Min dotter fick låna bilen, och tror du inte att MR Olycka hade vägarna precis denna dag, fan ta honom, brinn ditt lilla elände.
Han hade iochförsig den barmhärtigheten att hans ärende var att förstöra grejer och inte skada människor och det måste han ju få en eloge för, tack din lilla jävel!
Nå tillbaks till bilen, den är i det närmaste  skrot, även om man inte i första anblicken inte ser det.
Motor, kylare, stag och blättan blä hade fått sig en rejäl blötkyss om jag uttrycker mig kort.
Finns som sagt ingenting man kan göra åt eländet, bara att gilla läget som sagt!

Och denna information fick jag igår eftermiddag, tack !

Nu finns det några sätt att tackla denna information på.

1. Sätta sig ner och storgrina tills man är tilltäppt både i ögonen och i andningsvägarna, snora som om sin bästa  vän har vigt hädan och lämnat detta jorde liv, göra korstecken och tyst tacka för en fin relation.

2. Tycka att man är så olyckdrabbad att det inte finns en tillstymmelse till like, be till Gud och fråga honom,
- Vad har jag gjort för stor synd att hans vrede skulle just drabba mig?
Ändra mitt leverne i tron om att Gud och han änglar nu sett en positiv ändring och skänker en enorm vinst på en Trisslott som plåster på såren, "peace and love from haeven".

3. Skälla ut hunden och katten för att dom svinar ner så jävligt, ja men fatta, hund å katt hår till förbannelse, det är klart man är förbannad, nämner inte bilen i det här läget med nån måste ju få skiten för det här. Ber förövrigt alla dra åt helvete till och med kokerskan på skolan, fan vad arg jag är!

4. Konstatera kallt att shit happens - det kunde varit värre- tack och lov var det bara min gamla Passat som gått
23 000 mil, och att jag egentiligen aldrig gillat biljäveln, men i brist på annat fortskaffning medel har fått hänga med på nåder. Tack, för att jag äntligen blivit av med skräpet ! 

Min dotter är naturligtvis olycklig och vill gärna fälla en tår, men till henne har jag sagt att man har väldigt lite att gråta över, om man gråter över ett  stycke tillknycklad plåt, typ, inget liv.


rapport från bkpoggats - väljer nr:4 - BINGO. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0